h1

Leave Yves Leterme alone!

december 10, 2007

Al dat gezeur op Yves Leterme altijd. Soms wordt er wel vergeten dat hij een vader van 3 kinderen is. Met andere woorden: dit kan ons over 20 jaar allemaal weer overkomen.

De redactie van Het Nieuws van de Week (mensen die zich ergeren aan het feit dat tegenwoordig in elke post ‘de redactie van Het Nieuws van de Week’ staat, screw you! Als je iets beter weet laat het dan weten he. Zo, tot zover weer onnodige controverse veroorzaakt. U ziet het: de redactie van Het Nieuws van de Week volgt alle trends.) heeft in de loop van het jaar goede banden kunnen smeden met de kinderen van Yves. Zo goed zelfs, dat we inkijk kregen in zijn dagboek. Waarom niet integraal publiceren zegt u? Inderdaad, waarom niet?

Liefste dagboek,

Vandaag ben ik erachter gekomen dat de Walen echt dom zijn. Of ja, vandaag? Ik had het half augustus al gezegd in de Libération. Maar ik werd weer niet begrepen. De vergelijking van Radio Milles Collines kwam natuurlijk niet van mij. Dat werd gezegd door mijn omgeving, zoals alles altijd wordt gezegd door mijn omgeving. Maar mijn omgeving brengt mij precies steeds het verkeerde advies. Nadat ik via De Slimste Mens en Debby & Nancy in Vlaanderen al had bewezen dat ik een humoristisch man ben, raadde mijn omgeving me aan om dat ook in Wallonië te doen. Maar mijn grap van de Marseillaise werd niet begrepen, weeral niet begrepen. Zoals men mij daar blijkbaar nooit wil begrijpen. Ik heb een Waalse familie. Ik ben echt niet gebaat bij een vergaande staatshervorming. Dat werd mij ingefluisterd door omgeving De Wever. Maar toch krijg ik steeds weer de wind van voor. Tegenwind, windkracht 10 Beaufort, dat mijn pluimen zijn gaan vliegen. Mijn pluimen, waar Guy nu mee gaat lopen. Alleen maar omdat die Walen mijn omgeving niet wilden begrijpen. Veilig verborgen in hun omgeving. Die andere omgeving. Wallonië is het dichtstbijzijnde buitenland, zo blijkt. Voor mij hoeft het niet meer. Mijn pluimen zijn gaan vliegen en ik kan niet meer landen. Ik wil hier weg, uit dit akelige landje. Adieu, je reviens à Nice.

Zoals u kunt lezen, gaat het niet zo goed met onze Yves. Daarom vragen wij als redactie van Het Nieuws van de Week om hem in deze zware periode door dik en dun te steunen. Als hij echt zou vluchten, weten wij van de redactie van Het Nieuws van de Week ook niet meer waarover schrijven. 

Met vriendelijke groet (ja, deze keer wel

De redactie van Het Nieuws van de Week

PS. Yves, wij verwachten nog altijd een excuses voor je uitspraken over de genocide in Rwanda.

één reactie

  1. Tijd voor een nieuw bericht e 😉



Plaats een reactie